
Minä olen Silvia Modig. Olen kansanedustaja Suomen eduskunnassa. Olen myös kaupunginvaltuutettu Helsingissä. Minun puolueeni on vasemmistoliitto. Voit lähettää minulle kysymyksiä sähköpostilla: silvia.modig@eduskunta.fi
Suomessa on huhtikuussa vaalit. Vaalit ovat 14. päivä huhtikuuta. Kaikki aikuiset ihmiset voivat äänestää. Vaaleissa valitaan kansanedustajat. Kansanedustajat päättävät siitä, millaiset lait Suomessa on. Minä haluan olla kansanedustaja.
Minua voi äänestää Helsingissä asuva ihminen. Minun numeroni on 14.
Jokaisen aikuisen ihmisen kotiin tulee kirje. Siinä lukee, missä paikoissa voi äänestää. Avustajat auttavat niitä äänestäjiä, jotka tarvitsevat apua.
Minun mielestäni koti ei saa olla liian kallis.
Minun mielestäni on tärkeää, että kaikista ihmisistä huolehditaan Suomessa.
Minun mielestäni on tärkeää, että ilmasto ei lämpene.
JOKAISELLA IHMISELLÄ PITÄÄ OLLA KOTI!
Asunnot maksavat liian paljon Helsingissä. Siksi ihmisestä saattaa tulla köyhä.
Asuntojen hintoja voi laskea. Politiikassa päätetään myös asumisen hinnasta.
Kaupunkeihin täytyy rakentaa tarpeeksi halpoja asuntoja.
Kenenkään koti ei saa olla liian kallis!
JOKAISESTA IHMISESTÄ PITÄÄ HUOLEHTIA!
Suomessa laki määrää, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita.
Joskus ihmisen sukupuoli korjataan kuntoon. Silloin ihminen sterilisoidaan Suomessa. Se on väärin. Sterilisaatio tarkoittaa sitä, että ihminen ei voi enää saada lapsia.
Suomessa miesten täytyy mennä armeijaan, mutta naisten ei täydy. Se on epäreilua.
Joskus ihmistä syrjitään siksi, että hän on nainen tai homoseksuaali tai erinäköinen kuin muut. Se on väärin.
Ketään ei saa syrjiä. Kaikilla on samat oikeudet!
SUOMEN PITÄÄ SUOJELLA ILMASTOA!
Maapallon ilmasto muuttuu liian lämpimäksi. Silloin ihmiset ja luonto kärsivät. Maapallon ilmasto ei saa lämmetä liikaa. Ihmisten pitää estää ilmaston lämpeneminen.
Ihmisten pitää huolehtia luonnosta. Ihmisten täytyy kasvattaa metsiä.
Kun on vuosi 2030, ihmiset eivät saa enää saastuttaa maapallon ilmakehää hiilellä. Ihmisten on kerättävä hiili pois ilmakehästä.
Kaikki ihmiset saavat elää turvassa maapallolla!