SILVIA MODIG

Portrait of Silvia Modig

Minä olen Silvia Modig. Olen europarlamentaarikko Euroopan parlamentissa. Minun puolueeni on vasemmistoliitto. Olen myös ollut kansanedustaja Suomen eduskunnassa ja kaupunginvaltuutettu Helsingissä.

Euroopan parlamentissa on kansan valitsemia edustajia, jotka puolustavat EU:n asukkaiden oikeuksia. Minä olen yksi näistä edustajista. Edustajia kutsutaan nimellä europarlamentaarikko ja nimellä meppi.

EU eli Euroopan unioni on Euroopan maiden liitto. Sen jäsenenä ovat melkein kaikki Euroopan maanosan maat. EU:hun kuuluu 27 maata. Suomi kuuluu Euroopan unioniin. 

EU:ssa nämä 27 maata tekevät yhteistyötä. Euroopan unionin tarkoitus on luoda Eurooppaan yhteiset säännöt, joita kaikki maat noudattavat. Euroopan unionissa tehdyt päätökset vaikuttavat Suomessa elävien ihmisten elämään.

Minä teen töitä Euroopan parlamentissa, jotta Eurooppa ja Suomi ovat parempia paikkoja elää.


Minun mielestäni on tärkeää, että ilmasto ei lämpene.

Minun mielestäni on tärkeää, että kaikilla ihmisillä on samat oikeudet.

Minun mielestäni on tärkeää, että kaikista ihmisistä huolehditaan Euroopassa ja Suomessa.

Seuraa minua somessa

Facebook
Twitter
Instagram