SILVIA SELKOKIELELLÄ: HYVINVOINTI
![Logo of a hand](https://www.silviamodig.fi/wp-content/uploads/2022/03/hyvinvointi.png)
Jokaisesta ihmisestä pitää huolehtia
Haluan, että kaikkien on hyvä elää Suomessa ja Euroopassa. Jokaisella on oikeus omaan kotiin ja työpaikkaan. Jokaisella on oikeus siihen, että rahat riittävät esimerkiksi ruokaan ja lääkkeisiin.
Euroopassa on tällä hetkellä paljon ihmisiä, jotka ovat köyhiä. Kaikilla ei ole omaa kotia, koska heillä ei ole rahaa maksaa siitä. Kaikilla ei ole rahaa ostaa ruokaa. Euroopassa on ihmisiä, joiden on vaikea löytää työpaikkaa.
Näin ei saisi olla. Yhteiskunnan on huolehdittava jokaisesta ihmisestä.
Jotkut yritykset välttelevät verojen maksamista Suomeen. Näillä verorahoilla voitaisiin auttaa köyhiä ihmisiä. Euroopan unionin on autettava Suomea ja muita Euroopan maita, jotta yritykset maksavat veronsa.